KNVB

v.v. MENOS is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB), een organisatie met zo'n 1,2 miljoen leden.   v.v. MENOS heeft als KNVB relatienummer: BBHW80Q

De KNVB is onderverdeeld in districten en de districten weer in regio's.  v.v. MENOS valt onder regio: 1 binnen district: Zuid II.

De site van de KNVB is te vinden via internet adres www.knvb.nl (zie link). Informatie m.b.t. tot district "Zuid II" is te vinden via tabblad "Nieuws" en menu "Zuid II"

Contactgegevens Districtskantoor Zuid II:
Tel.: 046 - 4819400
Fax: 046 - 4819429

Bezoekadres:
Susterderweg 31
6118 CP Nieuwstadt

Postadres:
KNVB District Zuid II
6118 ZJ Nieuwstadt

Per district wordt er een "Bewaarnummer" uitgegeven waarin in alle belangrijkste informatie in wordt weergegeven m.b.t. amateur voetbal in het betreffende district (zie link): Handboek competitiezaken landelijk zuid 14-15
In het handboek is ook de speeldagen kalender te vinden voor desbetreffende seizoen.
Voor de jeugd is er ook een speciale jeugdwijzer beschikbaar waarin het kort specifieke jeugdzaken worden beschreven (zie lik)

Voor trainers van de jeugd-pupillen heeft de KNVB de Trainingsplanner ontwikkeld omdat veel (beginnende) trainers op zoek zijn naar oefenstof om hun spelers met plezier beter te maken. De KNVB wil deze trainers helpen om hun hobby met plezier uit te oefenen en tegelijkertijd de spelers beter te maken met leuke voetbaloefeningen. De KNVB heeft een Trainingsplanner gelanceerd waarmee (beginnende) trainers gratis gebruik kunnen maken van kant-en-klare trainingen en losse oefeningen voor D-, E-, F- en mini-pupillen (zie onderstaande link).

KNVB de Trainingsplanner

In de samenwerking tussen Sportlink Services en de KNVB heeft de KNVB besloten om zowel Sportlink Club als de Contributiemodule standaard ter beschikking te stellen aan alle voetbalverenigingen om op deze manier de administratieve processen binnen de vereniging te automatiseren en te vereenvoudigen.  Deze functionaliteiten zijn te gebruiken via de site van "Sportlink" (zie link).